onsdag, januari 12, 2011

Boktips

.
Den 29:e mars är en speciell dag som jag har väntat länge på.

Det är nämligen så att den sista delen i bokserien "Jordens barn" (Den som börjar med "Grottbjörnens folk") kommer ut då.
Den heter på svenska "De målade grottornas land" (The land of painted caves) och handlar även fortsättningsvis om södra Europa under stenåldern och Ayla, superkvinnan som kan allt utom att sjunga och tar sig igenom diverse mödor under böckernas gång.
De senare böckerna är tyvärr inte lika bra som de första, men jag hoppas på en värdig avslutning.
Den första boken kom ut 1980 så det har ju tagit sin tid och jag hoppas att den sista kommer att vara bra trots att jag blivit lite äldre sen jag senast läste böckerna.

Om ni inte har läst de tidigare böckerna har ni ju ett par månader på er att ta er igenom alla fem. Dessa är:
Grottbjörnens folk (The clan of the cave bear)
Hästarnas dal (The valley of horses)
Mammutjägarna (The mammoth hunters)
Stäppvandringen (The plains of passage)
Den nionde grottan (The shelters of stone)

Bara att greppa och drömma sig in i en värld där allt verkar mycket enklare, härligare och mer spännande!

Inga kommentarer: