tisdag, februari 16, 2010

Lite historier från mina dagar

.
Ligger i min säng och känner min liten och ynklig och dan...

...då får man drömma om friska soldagar med scones!

Jobbar för övrigt ofrivilligt vidare på min älskarinna-image.
Igår var jag och åt middag med en killkompis när hans flickvän ringde och jag hörde hur han försökte mörka för henne att han var med mig. Jag har träffat henne, men istället för att säga som det är försöker han först säga att han "gick ut för att köpa lite mat" trots att vi sitter på en restaurang. Det hela kändes helt absurt och jag kände hur jag blev generad inför grannarna vid bordet bredvid som sneglade på mig som den onda äktenskapsförstörerskan.
Som tur var hade vi ätit upp vid det laget och det var dags att gå...

Men blev upplyft när jag kom till stationen och en man frågar mig om vägen till Scandic hotel. Jag har ingen aning om vart det ligger, men så hivar han upp en eniro-karta med start och mål och promenadväg utritad. Som orienterarfamiljsunge tar man ju allvarligt på en karta så jag tar emot den och lokaliserar oss snabbt. Då utbrister mannen:
"Jaså man ska hålla den så där lite upp-och-ner!?"

Jag blir så glad av denna totala förvirring att jag måste ringa Yenny och tala om att hon har andra blinda vänner.


Bara för att jag känner mig så sjuk och kärleksfull idag så slår vi på stort.
Idag får ni älsklingen. Katie.


.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Haha jag får väl inte vara sämre. Så nästa gång vi träffas och Cajsa undrar vad jag gör får jag hitta på någon historia ^^

Nai sa...

Absolut Oscar! Vi kan säga att du hittade en vilsen hemlös gorilla som du fick hå och köpa bananer till!