söndag, februari 07, 2010

Konsekvensen av att tala i toner?

.
Är det bara jag eller börjar män mer och mer utnyttja trixet att sjunga på dansgolvet?
Jag vet inte, men jag funderar på om det kan ha att göra med vissa vanligt förekommande låttexter som spelas där ute, som liksom hjälper honom att få fram vad han vill ha sagt.
Man dansar med honom och så böjer han sig fram och sjunger "Tonights gonna be a good, good night", vilket i och för sig är ett gott förespående om man tycker att man skulle vilja ha en trevlig natt ihop. En annan text, som också verkar hjälpa tunghäftade grabbar är "I'm gonna undress you" (minns inte vilken låt det rör sig om, men ni har säkert hört även den). Det är liksom inte stor missförståndsmarginal där, när han sjunger och pekar.
Det låter oftast inte alls bra, så jag har inte riktigt kommit överens med mig själv om ifall detta är ett bra trick eller inte, men jag tycker ändå att det är ett framsteg i dansgolvskommunikation mot det tidigare gnugga-skrev-mot-rumpa-tricket.

Då i alla fall jag har fått nog av den här låtgenren efter två utekvällar och sex dansgolv utan att upptäcka större skillnad ska jag ge er någonting annat att lyssna till.
En riktigt mysig dam!

Inga kommentarer: