onsdag, december 17, 2008

Grubblerier kring små och stora städer.

.
Nu ligger jag och ältar och väger och överväger igen och allt möjligt annat än att sova.
Först när jag gick och la mig kände jag mig väldigt optimistisk inför kvällens insomnande, kroppen var så trött att jag kände mig som ett troll i solsken: stilla och tung som sten. Jag låg hopkrupen i fosterställning i minst två Sigur Rós-låtar (mitt insomningsmedel på senaste, fungerar vanligtvis någorlunda men mitt huvud kanske har vant sig nu...)
Men sen gick det över.

Sen har jag hunnit grubbla över det mesta, men den aktuella frågan nu är denna:
Jag har fått jobb (!!)
Så nu behöver jag flytta. Som jag ser det har jag möjligheten att bo i lilla staden själv där jag ska jobba. Eller så pendlar jag ifrån stora staden och då får jag hitta någon typ av samboende.
Fördelar med lilla staden: Jag har gått runt med en dröm på senaste att få chansen att bo helt själv. Det dyker ju inte upp bra lägen på det hur som helst för mig så det skulle vara väldigt härligt att få vara med om det. Jag skulle också få närmare till jobbet, förstås. Och man kan fortfarande åka in till stora staden.
Fördelar med stora staden: Det är en större stad: större utbud av det mesta. En fördel med att bo med någon annan är ju att träffa lite annat folk automatiskt än dom man arbetar med.

Just nu väger det där med egen lägenhet lite över.

Men fasen jag vet inte....

Hjälp?

.

Inga kommentarer: